Kyselyn tulokset julki: Tampereen Veden asiakastyytyväisyys pysyi korkealla tasolla
Tampereen Veden asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä etenkin veden laatuun. Myös veden jakelu saa hyvän arvosanan.
– Kokonaisuutena tulokset ovat samalla tasolla kuin edellisessä kyselyssä kaksi vuotta sitten. Esimerkiksi viime talven kovat pakkaset aiheuttivat vuotoja verkostossa, mutta olemme onnistuneet hoitamaan vikatilanteet nopeasti kuntoon ja viestimään ongelmatilanteista asiakkaille nopeasti ja uskottavasti. Asiakkaat ovat silti tyytyväisiä vedenjakelun toimivuuteen ja se on meille tärkeä tieto, varatoimitusjohtaja Juha Rintamäki kertoo.
Rintamäen mukaan asiakkaiden tyytyväisyys oman vesilaitoksen toimintaan on toimialavertailussa korkealla tasolla.
– Tutkimuksen tulosten perusteella kehitämme häiriötilanteiden viestintää entisestään. Jatkossa uudet asiakkaat liitetään käytössä olevaan häiriötekstiviestipalveluumme, mikä parantaa tiedottamista poikkeustilanteissa, viestintäasiantuntija Liisa Mustaniemi kertoo.
Viestinnällä on hänen mukaansa erityisen tärkeä rooli silloin, kun huoltotyöt vaikuttavat veden jakeluun.
Asiakastyytyväisyyskyselyssä nousi esille toive siitä, että asiakkaiden ensisijainen yhteydenottotapa olisi sähköinen kanava verkkosivujen kautta.
– Kasvatamme edelleen sähköisten palveluiden käyttöastetta, Rintamäki jatkaa.
Jatkossa Tampereen Vesi kehittää laskutuksen selkeyttä siirtymällä jälkikäteiseen laskutukseen. Muutoksella varaudutaan vesimittareiden etäluentaan.
– Tulevaisuudessa laskutamme arvioidun käytön sijasta toteutuneen käytön mukaisesti, Rintamäki sanoo.